Odchudzanie na wiosnę

Wiosna to doskonały czas na zmiany! Przyroda budzi się do życia, słońce ogrzewa pierwszymi ciepłymi promieniami, a my dostajemy naturalny zastrzyk pozytywnej energii do działania. Jest wiele powodów, aby zacząć odchudzanie właśnie o tej porze roku. Wypróbuj kilka sprawdzonych rad i odkryj receptę na sukces.

Dla większości osób plany, zwłaszcza te związane z wyrzeczeniami, z jakimi wiąże się dieta odchudzająca, są dość trudne w realizacji. Na co dzień uwielbiamy sprawiać sobie drobne przyjemności w postaci ciastek, sytego i tłustego obiadu lub fast foodów typu: chipsy, popcorn, słone paluszki. W okresie zimowym niesprzyjająca aura za oknem, krótkie dnie, a do tego wizja podobnych najbliższych miesięcy nie napawają optymizmem i nie dodają motywacji. Dlatego okres wiosenny to idealna pora na odchudzanie. W trosce o piękną sylwetkę zastanówmy się nad naszym stylem życia i dotychczasowymi nawykami żywieniowymi. Przeanalizujmy dotychczasowe błędy i rozpiszmy plan działania na najbliższe tygodnie, miesiące. Warto wprowadzić zmiany do codziennego menu, tak aby znalazły się w nim różnorodne, odżywcze i niskokaloryczne produkty. Odpowiednio dobrana dieta szybko przyniesie widoczne rezultaty.

Recepta na skuteczność

„Wiosna, ach to ty!” chciałoby się zaśpiewać, kiedy wiosna na stałe zawita po ciężkiej i długiej zimie. O tej porze roku z chęcią wkładamy różowe okulary, przez które świat wydaje się piękniejszy i wszystko staje się możliwe. Dzieje się tak za sprawą kilku czynników. Przede wszystkim dzień staje się dłuższy, a my mamy więcej czasu na dodatkowe wyzwania. Czas spędzony na słońcu wydłuża się, a pory snu normują (wiosną kładziemy się wcześniej, przez co utrzymujemy stałe godziny snu). Słońce dodaje nam wigoru i poprawia nasze samopoczucie, a spacer w pierwszych promieniach słonecznych to prawdziwa przyjemność. Z dużo większą ochotą zapisujemy się na zajęcia dodatkowe związane z aktywnością fizyczną typu: fitness, basen lub joga. Również kulinarnie ta pora roku sprzyja realizacjom naszych postanowień, gdyż pojawiające się na straganach nowalijki kuszą różnorodnością smaku i zapachu. Kaloryczność posiłków zmniejsza się i są one zdrowsze niż te przygotowywane zimą. Gorące czekolady lub rozgrzewające nalewki zamieniamy na odżywcze koktajle lub wodę, z uwagi na wyższą temperaturę i zwiększony wysiłek fizyczny wypijamy ich znacznie więcej. Sam fakt zrzucania z siebie kolejnych warstw ubrań dodaje nam lekkości i motywacji do działania. Również media pomagają nam w realizacji naszych postanowień. W telewizji i prasie pojawia się coraz więcej artykułów motywujących do zmian. Wiosną częściej wychodzimy z domu i bardziej stawiamy na aktywność fizyczną, co również przyczynia się do redukcji wagi.

Diety

Różnorodność diet jest ogromna. Wybierając odchudzającą, powinniśmy kierować się przede wszystkim rozsądkiem. Jeśli będziemy liczyć na cud, iż w ciągu dwóch tygodni zrzucimy zbędne kilogramy, to powinniśmy zmienić podejście. Gdy nie umiemy samodzielnie dobrać sposobu odżywiania, warto zasięgnąć porady specjalisty. Indywidualny jadłospis to podstawa sukcesu, a regularne wizyty kontrolne u dietetyka pozwolą nam zauważyć postępy i zweryfikować błędy. Jeśli jednak czujemy się na siłach samodzielnie podjąć wyzwanie, powinniśmy postawić na dietę redukcyjną, w której zasady są proste, a mianowicie należy obniżyć kaloryczność codziennego menu o 500 do 1000 kcal. całkowitego zapotrzebowania organizmu na energię. Na początku kluczowe jest określenie naszych potrzeb. Dla każdego są one inne w zależności od wagi, wzrostu, wieku oraz aktywności fizycznej. Ograniczenie kaloryczności posiłków nie powinno odbywać się kosztem naszego samopoczucia. Jeśli narzucimy sobie zbyt ostre zasady, szybko stracimy motywację. Dla osób, które chcą stracić parę kilogramów, najwłaściwsze będzie obniżenie kaloryczności o maksymalnie 500 kcal.

Suplementacja

Przed rozpoczęciem odchudzania należy pamiętać o oczyszczaniu organizmu. Służą do tego celu gotowe mieszanki, które wspomogą organizm w usuwaniu toksycznych produktów przemiany materii. A potem, jeśli mamy już odpowiednio dobraną dietę i rozpisany plan aktywności fizycznej, warto również zadbać o właściwą suplementację. Wspomoże ona odchudzanie i pobudzi organizm do działania. Zadaniem suplementów diety dla osób odchudzających się jest stymulacja organizmu za pomocą odpowiednich składników wpływających na metabolizm. Doskonałym przykładem jest Garcinia cambogia, która nazywana jest rewolucyjnym środkiem na spalanie tłuszczu. Jest to owoc drzewa tamaryndowca malabarskiego, kształtem przypomina małą dynię i rośnie w południowej Azji, Tajlandii oraz Indiach. W suplementach diety ma za zadanie przyśpieszać metabolizm, zmniejszać apetyt oraz obniżać poziom cholesterolu. Również zielony jęczmień ma bogate właściwości, które przyczyniają się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego. Pamiętajmy, że produkty naturalne są dużo łatwiej przyswajalne przez organizm, dlatego przed zakupem sprawdzajmy skład produktów.